Wij zijn klaar voor de toekomst!

In een steeds sneller veranderende wereld, moet je je continu aanpassen. Als mens, medewerker maar ook als organisatie. Daarom heeft Ahold Delhaize Pensioen de afgelopen twee jaar een behoorlijke verandering doorgemaakt. In hoe we (samen)werken en hoe we jou in die nieuwe manier van werken centraal stellen. Met deze verandering zijn we nu een pensioenfonds dat klaar is voor de toekomst.

5 minuten leestijd

Het verhaal van onze verandering. Zoom in om de afbeelding te vergroten.

Samen op weg naar een Ahold Delhaize Pensioen dat klaar is voor de toekomst

Transformatieverhaal 2020-2021

Lees meer over ons transformatieverhaal:

De veranderende wereld

De wereld verandert razendsnel en daarmee de behoeften van mensen, consumenten, klanten en dus onze deelnemers. Wat vandaag bijzonder is, is morgen de standaard. Ook wij als pensioenfonds moeten daarin mee. Jij verwacht immers dezelfde (digitale) service en dienstverlening als bij andere bedrijven: je wilt je zaken zelf (online) kunnen regelen en zelf aan het roer staan. Uitgangspunt daarbij is: ik wil wanneer het mij uitkomt de informatie die IK nodig heb. 

Daarbij is er een groeiende behoefte bij consumenten aan transparantie in wat een bedrijf of organisatie doet en aan meer over- en inzicht in de persoonlijke financiële situatie. 

Naast al deze veranderende behoeften, zullen we onze systemen en processen de komende jaren ook moeten aanpasssen aan het nieuwe komende pensioenstelsel. Dit vraagt om aanpassingsvermogen en flexibiliteit van mens en machine.

Kortom, een veranderende wereld is de nieuwe wereld. Met onze huidige ‘nieuwe organisatie’ zijn we daar klaar voor. 

Wat betekent dat voor jou?

Met behulp van nieuwe techniek en innovatie kan Ahold Delhaize Pensioen optimaal inspelen op de groeiende behoefte naar gemak. Zo kun jij vanaf volgend jaar (2023) je pensioenzaken zelf online regelen, wanneer het jou uitkomt. Met behulp van bijvoorbeeld een handige app heb je dan ook 24 uur per dag gemakkelijk inzicht in je pensioen. Door het (veilige) gebruik van data kunnen wij jou dan bovendien persoonlijker en nog relevanter informeren. Dus: jou informeren wanneer het er echt toe doet.

Door deze digitalisatie worden de processen niet alleen gemakkelijker voor jou, het levert aan onze kant (kosten)efficiëntie op. Door deze nieuwe technieken en innovatie kunnen wij op onze beurt nog slimmer en klantgerichter voor jou werken. 

Zo werken we samen aan het realiseren van onze doelstellingen.

Doen wij het juiste voor jou?

Jij - onze klant - staat centraal in alles wat wij doen. 

Wij bouwen doorlopend aan onze klantgerichte cultuur. Hoe we dat doen? Door het voeren van gesprekken met elkaar over hoe wij in onze dagelijkse werkzaamheden onze klantbeloften met elkaar waarmaken. Wij beloven jou gemak, duidelijkheid én een persoonlijke dienstverlening.

Jij staat centraal: wij luisteren, leren en verbeteren

Hoe weten wij dat we het goed doen voor jou? 

Op diverse manieren vragen wij continu feedback van jou en andere deelnemers. Dit doen wij bijvoorbeeld in een jaarlijks klanttevredenheidonderzoek, op diverse momenten nadat je contact met ons hebt gehad, maar ook tijdens gesprekken in zogenoemde deelnemerpanels. We praten dan over verschillende onderwerpen. 

Door te meten, te vragen én te luisteren verzamelen wij jouw feedback op onze dienstverlening. Wij zetten die feedback ook daadwerkelijk om in concrete acties zodat wij permanent werken aan het verbeteren van onze service en dienstverlening.