'Als je nauw gaat samenwerken met zo’n grote partner als APS, moet je eerst kijken hoe je als organisatie zelf werkt. Wij werken bij het pensioenfonds als klein team aan een grote en belangrijke opdracht: een gezonde financiële toekomst voor al onze deelnemers. Een goede samenwerking op alle niveaus, met collega’s, leveranciers en onze partners, is dus echt noodzakelijk.’
‘Ons doel is om motiverend en slagvaardig samen te werken. Het afgelopen jaar hebben we dat met z’n allen steeds meer in de praktijk gebracht, bijvoorbeeld door samen met collega’s uit verschillende vakgebieden aan projecten te werken. Bij de samenstelling van een projectteam kijken we niet alleen naar kennis en expertise van de teamleden, maar ook naar de verschillende persoonlijkheden. Want je bereikt meer als team als je elkaar op dat gebied ook aanvult. Ik vind het heel gaaf om te zien dat we in zo’n korte tijd zulke mooie stappen hebben gezet. We zitten nu als team op één lijn en hebben een gedeeld beeld over hoe we onze deelnemers zo goed mogelijk willen en kunnen helpen. Dat werpt zijn vruchten af, ook in onze samenwerking met een partner als APS.’
‘Onze klantbeloften luiden: duidelijkheid, gemak en een persoonlijke service. Die beloften maken we samen met APS waar. Het is nu alleen nog wachten op het nieuwe portaal, dat is de nieuwe toekomstige website inclusief een nieuwe Mijn Omgeving. Dat is een persoonlijke online pensioenomgeving waarin alle deelnemers hun pensioenzaken digitaal zelf kunnen regelen. Het voldoet aan de eisen van deze tijd: het is gebruiksvriendelijk, veilig en gemakkelijk. Daarnaast blijven we natuurlijk bereikbaar voor al het persoonlijke contact. Wat dat betreft kijk ik uit naar de toekomst waarin we dit samen met APS gaan lanceren!’

Esther Keizer, Manager CX & Communication Ahold Delhaize Pensioen‘Als team bereik je meer als je elkaar aanvult’