We hebben negen levensmomenten gekozen. Voor elk daarvan hebben we aan groepen deelnemers of gepensioneerden gevraagd: wat heb jij op dat specifieke moment van ons nodig? Op basis daarvan hebben we voor elk van die levensmomenten een zogeheten klantreis ontwikkeld. Een klantreis is de 'reis' die je als deelnemer (onze klant) aflegt om een pensioendienst of pensioenproduct bij ons 'te regelen'. Bijvoorbeeld het aanvragen van je pensioen, of het regelen van een waardeoverdracht. Dat zijn twee verschillende pensioenproducten en dus twee verschillende klantreizen. In 2022 zijn we begonnen die klantreizen te vullen met communicatiecampagnes. De klantreizen worden straks ook onderdeel van het nieuwe portaal. In het nieuwe portaal kun je veel van die pensioenzaken zelf digitaal regelen. Wel zo gemakkelijk!
In 2022 hebben we onze deelnemers op voor hen verschillende relevante momenten en leeftijden geinformeerd over hun pensioen. Nog niet alle 9 eerder genoemde klantreizen zijn klaar. In 2023 gaan we verder met de ontwikkeling daarvan.
